ماسک خانگي پيلينگ


 

نويسنده:دکتر غلامحسين غفارپور




 
در فصل تابستان از پيلينگ بپرهيزيد و بهتر است آن را به پاييز و زمستان موکول کنيد. پيلينگ شيميايي پوست در واقع يک نوع لايه‌برداري پوست است که در آن بخش کمي از لايه سطحي يعني اپي‌درم را جدا مي‌کنند تا با از بين رفتن سلول‌هاي مرده سطحي، سلول‌هاي پوست به نوسازي بپردازند .
در پاييز و زمستان که نور آفتاب به شدت تابستان نيست مي‌توانيد به پزشک متخصص پوست مراجعه کنيد تا به منظور از بين بردن ضايعات پوستي مانند لکه‌هاي قهوه‌اي، جاي جوش و زخم، منافذ گشاد پوست و زخم سطحي، براي شما پيلينگ انجام دهد و اما قصد من از نوشتن اين يادداشت، پاسخ به آن گروهي از خوانندگان بود که تمايل داشتند در منزل و با استفاده از ماسک‌ها يا کرم‌هاي موجود در بازار، لايه‌برداري سطحي پوست انجام دهند.

کرم‌هاي موجود در بازار 3 تا 15 درصد از انواع اسيدهاي ميوه را در خود دارند. اسيدهاي ميوه، منابع طبيعي هستند که خود شما هم مي‌توانيد با استفاده از آنها و ماليدن آن روي پوست (بسته به عکس‌العمل پوست، از 3 دقيقه تا 10 دقيقه و گاهي بيشتر) از اثرات مفيدش بهره‌مند شويد. اسيدهاي ميوه باعث سست شدن اتصالات سلول‌هاي سطحي و مرده پوست از لايه زيرين و نوسازي سلولي مي‌شود. ضمنا روي سلول‌هاي رنگساز هم اثر مي‌کند و جلوي فعاليت آنها را به طور محدود مي‌گيرد بنابراين تا حدي پوست شما را روشن خوهد کرد. بهتر است با برخي از آنها آشنا شويد. به خاطر بسپاريد پس از ماليدن آن روي پوست، کمي جوش شيرين را در آب حل کرده و با آن محلول آبکي و خنثي صورتتان را پاک کنيد. سيب درختي (ماليک اسيد)، ليموترش، پرتقال، ماست ترش و در نهايت آب انگور (پيروويک اسيد که از خربزه و انگور است و شايد نام آن را شنيده باشيد). اين ماسک خانگي پيلينگ، ممکن است روي پوست‌هاي حساس و خشک سبب سوزش و خارش يا قرمزي شود بنابراين اگر پوست‌هاي حساسي داريد قبل از مصرف آنها با پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنيد و با به کارگيري آنها پوست شاداب و جواني داشته باشيد.
منبع: http://www.salamat.com